LOGO ZININKLEURlinkedinTwitter-icon

BLOG


VERSCHIL TUSSEN SUDDEREN EN UITSTELLEN

abstract 1225379 1280

Slaap er nog maar eens een nachtje over. Een advies dat ik ook vaak aan mijzelf (en mijn klanten) geef. Maar soms wordt één nachtje een heleboel nachtjes en ben je eigenlijk een moeilijk besluit/keuze aan het uitstellen. En van uitstel komt afstel. En als het om je welzijn gaat – andere baan, een opleiding doen, wel of niet verhuizen, uit een slechte relatie stappen – dan is dat niet zo best. Vroeg of laat krijg je daar psychische en/of lichamelijke klachten van. Je kunt beter een slechte keuze maken dan geen keuze, want je kiest voor nu en niet voor de rest van je leven. Je kunt altijd weer opnieuw kiezen. Ja veranderen kan pijn doen, maar in een ongezonde situatie blijven zitten ook.

Maar hoe weet je nu of je aan het uitstellen bent of de nodige afstand neemt van een probleem/dilemma. Daar kom je achter door goed te voelen wat je voelt.

Voelen

Denk aan het probleem en voel goed wat je voelt. Voel je bijvoorbeeld angst, kijk dan goed naar de angst, waar ben je bang voor? Welke beren op de weg zie je?  Doe deze oefening uit mijn mini training maar even.

Als ik……………………………………………………………………………………………….. 

dan …………………………………………………………………………………………………..

Ik ben bang dat……………………………………………………………………………………….

Schrijf echt al je doem gedachtes op. Het is heel belangrijk om de beren op de weg goed in de ogen te kijken en ze vervolgens naar het woud der fabelen verwijzen. Bekijk je gedachtes nog eens goed, zijn ze echt waar, kun je het bewijzen of is het alleen in jouw gedachte waar? Wat niet echt waar is, zet je nu een vette rode streep door. 

Dat voelen doe je door met je beide voeten stevig op de grond te gaan staan of te zitten. Haal een paar keer diep adem en denk aan de situatie als die verandert is, wat voel je nu? Angst, opwinding, spanning, vreugde? Laat het daar zijn. Kun je het gevoel een plek in je lijf geven, zit het in je buik, je hoofd, bij je hart. Het kan ook alle kanten opvliegen. Laat het gewoon gebeuren blijf er bij en blijf goed ademhalen doe dit minimaal 5 minuten. Laat het dan los en kijk wat er in de komende tijd mee gebeurt.

Ik hoor heel graag wat deze oefening met je doet? Wil je mij dat laten weten hier onder in de reacties of meer privé in een mail info@zininkleur.nl

Wil je meer? OH DAT WIL IK DUS

ELOL 01032013 glenny 0024

Share

Copyright © 2013 ZININKLEUR | Webdesign by Live4IT
Photographs by Photography with sense